Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Η διαχείριση πλούτου «ανακαλύπτει» τις mobile εφαρμογές

Καθώς οι διεθνείς αγορές συνεχίζουν τις ξέφρενες, υπερπλήρεις «σκαμπανεβασμάτων» πορείες τους, ακόμα και οι πλέον «συντηρητικοί» επενδυτές αρχίζουν να χρησιμοποιούν mobile τεχνολογίες, οι οποίες επιτρέπουν την παρακολούθηση των επενδύσεών τους λεπτό προς λεπτό.

Η τάση αυτή συναντάται και στους ιδιώτες πελάτες των τραπεζών, οι οποίοι, σύμφωνα με συμβούλους επενδύσεων, ζητούν περισσότερες λεπτομέρειες από ό,τι ο μέσος επενδυτής και στρέφονται στα smartphones λόγω των διευκολύνσεων που συνεπάγεται η χρήση τους. Ωστόσο, για ποικιλία λόγων, οι διαχειριστές πλούτου άργησαν να «ανακαλύψουν» τις mobile εφαρμογές- κυρίως λόγω προβληματισμών πάνω σε θέματα ασφαλείας και μίας γενικότερης εντύπωσης πως οι ιδιώτες πελάτες δεν επιθυμούν μία σχέση τέτοιου είδους με τους τραπεζίτες.

Ωστόσο, αυτό αλλάζει, όπως φάνηκε από την Asia Pacific Private Banking Survey 2011 της Pricewaterhouse Coopers, κατά την οποία το 35% των τραπεζιτών που έχουν να κάνουν με ιδιώτες πελάτες αναμένεται να αυξήσει την αλληλεπίδρασή του με τους πελάτες του μέσω social media εντός των επομένων δύο ετών, και ότι το 50% των τραπεζών που δραστηριοποιούνται στο χώρο θα αυξήσει τη χρήση mobile τεχνολογιών κατά την ίδια περίοδο.

«Νομίζω ότι οι τράπεζες θα ακολουθήσουν αυτή την τάση» λέει ο Νικ Πόλαρντ, διευθύνων σύμβουλος της RBS Coutts Asia. Η εν λόγω τράπεζα χρησιμοποιεί YouTube, Twitter και Facebook για επαφή με τους πελάτες της, ενώ υπό σχεδιασμό βρίσκεται και μία εφαρμογή για smartphone.

«Έχει να κάνει λιγότερο με τους σημερινούς πελάτες και περισσότερο με τους μελλοντικούς» συμπληρώνει. «Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτή η γενιά και σίγουρα η επόμενη δεν γνωρίζουν από όρια όσον αφορά την πρόσβαση σε πληροφορίες».

Η JPMorgan Chase, η Merrill Lynch και η UBS είναι μέλη μίας μικρής ομάδας τραπεζών που έχουν δημιουργήσει εφαρμογές smartphone για τους πελάτες των τομέων διαχείρισης πλούτου τους. Η χρήση μιας εφαρμογής συχνά έχει να κάνει μόνο με συγκεκριμένες περιοχές: οι εφαρμογές της JPMorgan και της Merrill είναι διαθέσιμες μόνο σε πελάτες στις ΗΠΑ, και της UBS μόνο για Ελβετούς.

«Οι τράπεζες που έχουν να κάνουν με ιδιώτες πελάτες έχουν μείνει πίσω από τις εμπορικές τράπεζες όσον αφορά αυτού του είδους τις προσφορές για τους καταναλωτές, και ακόμα και όταν κυκλοφορούν κάποια εφαρμογή, η λειτουργικότητά της είναι μάλλον περιορισμένη» λέει σχετικά ο Στέφεν Μπάιντερ, managing director της MyPrivateBanking, ανεξάρτητης εταιρείας έρευνας στην Ελβετία.

Αυτό το χρόνο, η Merrill Lynch παρουσίασε mobile εφαρμογές για συσκευές Apple και BlackBerry που απευθύνονται σε πελάτες της Merrill Lynch Wealth Management και της Merrill Edge. Οι εφαρμογές επιτρέπουν στους πελάτες να παρακολουθούν τα portfolios και τις δραστηριότητες λογαριασμών τους, τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συνδεδεμένων λογαριασμών, τις αγοραπωλησίες μετοχών κ.α. Επίσης, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης νέων της αγοράς και ειδησεογραφία, καθώς και τις αναφορές της τράπεζας. Λόγω της θετικής αντίδρασης των πελατών, η τράπεζα σχεδιάζει να κυκλοφορήσει εφαρμογές ειδικά για Android το Δεκέμβριο.

Επίσης μεγάλη επιτυχία σημείωσαν οι εφαρμογές της JPMorgan για iPad και iPhone. «Η απήχηση των mobile εφαρμογών μας ήταν ακόμα γρηγορότερη από αυτήν της ιστοσελίδας μας όταν την είχαμε πρωτοεμφανίσει» είπε σχετικά ο Στίβεν Κλίφορντ, managing director της JPMorgan Private Bank στη Νέα Υόρκη.

Ο Μαρκ Τζάνσεν, της PricewaterhouseCoopers Singapore, λέει ότι εντός των επόμενων 6-12 μηνών θα παρουσιαστούν πολλές πλατφόρμες και εφαρμογές από τράπεζες που έχουν να κάνουν με ιδιώτες πελάτες για να βελτιώσουν την επικοινωνία και αλληλεπίδρασή τους με τους πελάτες.
GADGETNEWSGR.BLOGSPOT.COM

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου