Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Facebook: 4 απλοί κανόνες για σωστή διαχείριση των communities!

Σας έχει τύχει ποτέ να μιλάτε μόνοι σας στην τηλεόραση την ώρα που παρακολουθείτε μια εκπομπή, βλέπετε μια ταινία ή απολαμβάνετε έναν αγώνα? Φαντάζομαι δεν είναι λίγες οι φορές που σχολιάσατε μια πολιτική εκπομπή μουρμουρώντας ή βρίσατε φωνάζοντας σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου.
Το μόνο κακό σε όλη αυτή την εκτονωτική συμπεριφορά είναι που η τηλεόραση δεν ανταποκρίνεται στα σχόλια σας. Δεν σας απαντά, τουλάχιστον όχι ακόμα!

Με έναν «μαγικό» τρόπο, δυστυχώς, τα περισσότερα brands κάνουν το ίδιο πράγμα μέσα στα Social Networks. Επενδύουν χιλιάδες ευρώ για να στήσουν το δικό τους community μέσα στο Facebook και να δημιουργήσουν μια μεγάλη λίστα από fans, χρήστες δηλαδή που ενδιαφέρονται να μιλήσουν και να ακουστούν και παρόλα αυτά τους αγνοούν.

Σίγουρα ένας βασικός λόγος που τα brands δημιουργούν fan pages και communities μέσα στο Facebook είναι για να περάσουν στον κόσμο πληροφορίες για τα προϊόντα τους. Όμως ο τρόπος επικοινωνίας μέσα στα social networks είναι αμφίδρομος και δεν αρκεί να μιλάς μόνο. Χρειάζεται να ακούς κιόλας το κοινό σου και να απαντάς στα σχόλια τους.

Πάμε να δούμε 4 απλές συμβουλές για την διαχείριση των communities:

1) Η διαχείριση του περιεχομένου πρέπει να είναι ισότιμη με την διαχείριση της επικοινωνίας
Όπως αναφέραμε ήδη, είναι σαφές πως το πολύ καλό περιεχόμενο μιας σελίδας είναι πολύ σημαντικό. Εξίσου όμως σημαντική είναι και η επικοινωνία με τους χρήστες. Αν έχετε καταφέρει να σας μιλούν, τότε για πιο λόγο να μην τους ακούτε; Το περιεχόμενο περιγράφει την ιστορία του brand σας. Η επικοινωνία όμως του κόσμου και η διαχείριση αυτής είναι ψυχή του brand σας.

2) Κάθε post χρειάζεται μια απάντηση
Για να είμαστε ξεκάθαροι. Απάντηση χρειάζονται όλα τα posts που ανεβάζουν οι χρήστες στο Wall του fan page σας και όχι μόνο μερικά. Ακόμα και στις περιπτώσεις που κάποιος απλά σχολιάζει και δεν ρωτά κάτι , είναι σωστό να του απαντήσετε ένα «ευχαριστούμε πολύ». Εφόσον ο χρήστης αφιερώνει μέρος του χρόνου του για να ασχοληθεί με το δικό σας brand, είναι βέβαιο πως κι εσείς θα πρέπει να βρείτε χρόνο να του απαντήστε το συντομότερο.

3) Οι Community Managers πρέπει να είναι και οι Brand Experts
Σίγουρα είναι δύσκολο να βρείτε ένα απόφοιτο σχολών επικοινωνίας και marketing και να τον βάλετε υπεύθυνο για την διαχείριση της επικοινωνίας στο Facebook. Από την άλλη είναι βέβαιο ότι ο άνθρωπος που θα αναλάβει τον ρόλο του Community Manager πρέπει να είναι πολύ καλός γνώστης του brand, να έχει εντρυφήσει στην φιλοσοφία του και να ξέρει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εταιρίας που εκπροσωπεί. Αν ξεκινήσετε με την λογική «έλα μωρέ είναι απλά το Facebook» έχετε ήδη χάσει το παιχνίδι.

4) Άμεση ανταπόκριση
Προσαρμοστείτε στις απαιτήσεις Internet και ακόμα περισσότερο στις απαιτήσεις της πλατφόρμας του Facebook και απαντήστε έγκαιρα στα ερωτήματα και τα σχόλια των μελών σας. Έτσι παίζεται το παιχνίδι εδώ, άμεσα, έξυπνα και γρήγορα. Αν απαντάτε μετά από ένα μήνα στο post ενός χρήστη που ενδιαφέρεται για κάτι τώρα, απλά τον έχετε χάσει και ως μέλος αλλά πολύ πιθανά και ως πελάτη. Εντυπωσιάστε το κοινό σας δείχνοντας πόσο on call είστε.
GADGETNEWSGR.BLOGSPOT.COM

ΠΗΓΗ: gugoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου