Πριν μια δεκαετία η Αμερικάνικη ακαδημία παιδιατρικής πρότεινε στους γονείς να μειώσουν την 'κατανάλωση' τηλεόρασης για παιδιά κάτω των δυο ετών. Βέβαια οι προτάσεις τους ήταν βασισμένες σε κοινή λογική καθώς οι έρευνες σχετικά με την 'κατανάλωση' τηλεόρασης ήταν πρώιμες...
Τώρα που οι έρευνες έχουν προχωρήσει αρκετά, άσχετα αν ακόμα είναι σε εξέλιξη, οι επιστήμονες είναι σε θέση να γνωρίζουν αρκετά όσων αφορά τα βρέφη και την τηλεόραση...
Η ετυμηγορία τους: Η τηλεόραση κάνει κακό και δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά...
Πολυμεσικό υλικό είτε παίζει στο παρασκήνιο είτε είναι σχεδιασμένο ως εργαλείο εκμάθησης για νήπια "ενδέχεται να έχει αρνητικές παρενέργειες ενώ δεν υπάρχουν καθόλου ενδείξεις για θετικά αποτελέσματα" κατέληξε η αναφορά της Αμερικανικής Ακαδημίας παιδιατρικής που κυκλοφόρησε στις 18 Οκτωβρίου 2011 στο ετήσιο συνέδριο της ακαδημίας της Βοστόνης. Η αναφορά θα δημοσιευθεί τον Νοέμβριο στο περιοδικό 'Pediatrics'.
"Υλικό προορισμένο για παιδιά / νήπια μπορεί να είναι διασκεδαστικό γι αυτά, δεν πρέπει όμως να προωθούνται στην αγορά σαν εκπαιδευτικό υλικό..."
Τηλεοράσεις, DVD Players, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, tablets και άλλες τέτοιες παρόμοιες συσκευές διασκέδασης έχουν γίνει ένα με τον σύγχρονο τρόπο ζωής με αποτέλεσμα ένα νήπιο να καταναλώνει από 2 και πάνω ώρες καθημερινά μπροστά από μια οθόνη. Μάλιστα ηλικίες από 0 έως 2 ετών έχουν γίνει πρωταρχικός στόχος για εμπορεύσιμο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται από τους γονείς με την πεποίθηση ότι είναι ωφέλιμο...
Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι πάνω από 50 έρευνες που έχουν γίνει από το 1999 μέχρι σήμερα, δείχνουν ότι το παιδί δεν καταλαβαίνει καν τι συμβαίνει στην τηλεόραση. Όταν φτάσουν τα παιδιά να καταλαβαίνουν τι γίνεται στην οθόνη ίσως προσφέρουν κάτι, μέχρι τότε η τηλεόραση θα παραμείνει ένα 'φανταχτερό μαγικό κουτί'.
Όταν η χρήση τηλεόρασης γίνεται κατά τις βραδυνές ώρες μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κοιμηθούν αλλά αυτό έρχεται με κόστος ότι ο γονιός δεν καταπολεμά τα προβλήματα διαταραχής ύπνου του παιδιού, απλά τα 'παρακάμπτει'. Τα προβλήματα διαταραχής ύπνου στα παιδιά έχουν συνδεθεί με προβλήματα στην διάθεση, τη συμπεριφορά και τη μάθηση!
Άλλο ένα πρόβλημα είναι ότι κατά τη χρήση τηλεόρασης ο γονιός βρίσκει την ηρεμία του αλλα και αυτό έχει κόστος στην υγεία του παιδιού.. "Όταν η τηλεόραση είναι αναμμένη υπάρχει λιγότερος χρόνος ομιλίας και ο χρόνος ομιλίας είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη της γλώσσας" δήλωσε ο Ari Brown μέλος της ΑΑΠ.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στην τηλεόραση λανσάρονται με την λογική ότι ωφελούν τα παιδιά...
"Αυτό είναι τέλειο αλλά αποδείξτε το μεσώ επιστημονικών ερευνών" λέει ο Α. Brown.
Τρεις έρευνες από το 1999 έχουν παρακολουθήσει την 'εκπαιδευτική' τηλεόραση σε σχέση με την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού και έχουν βρει πως η αυξημένη χρήση τηλεόρασης συνδέεται με την καθυστερημένη ανάπτυξη του παιδιού. Είτε αυτό είναι αιτία ή αποτέλεσμα οι γονείς που αφήνουν τα παιδιά τους για αρκετή ώρα μπροστά από την τηλεόραση θεωρούνται κακοί καθηγητές.
Ακόμα και αν η τηλεόραση παίζει στο παρασκήνιο αποσπά την προσοχή των παιδιών από το παιχνίδι, μια δραστηριότητα η οποία είναι επιστημονικά αποδεδειγμένη ότι έχει τρομερά οφέλη στην ανάπτυξη του παιδιού.
"Γνωρίζουμε ότι οι γονείς δεν γίνεται να είναι 24ώρες μαζί με το παιδί για παιχνίδια και διαβάσματα και αυτό δεν είναι κακό όπως επίσης δεν είναι κακό να αφήσεις το παιδί για λίγο ανεξάρτητο, να παίζει μόνο του.. Αυτό θα το βοηθήσει να ανακαλύψει πράγματα, και θα του δώσει ώθηση στην ικανότητα του να επιλύει προβλήματα.. " δήλωσε ο A.Brown
Όσο αφορά τις νέες τεχνολογίες 'φιλικές προς τα παιδιά' όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα tablets ο Α.Brown δηλώνει πως οι έρευνες για αυτά μόλις έχουν ξεκινήσει και είναι ακόμα πολύ νωρίς για να έχουμε κάποια αποτελέσματα...
ΠΗΓΗ: wiredscience.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου