Στις αγορές μέσω Διαδικτύου στρέφονται όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές αναζητώντας χαμηλότερες τιμές. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της σχετικής ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι συνολικές αγορές των Ελλήνων καταναλωτών μέσα από ελληνικά και ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ανέλθουν το 2011 σε 1,5 δισ. ευρώ έναντι 1,2 δισ. ευρώ το 2010.
Η αύξηση -εφόσον επιβεβαιωθεί η εκτίμηση του ELTRUN- ανέρχεται σε 25% σε σχέση με το 2010, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο δεδομένης της κρίσης, ενώ σε σχέση με το 2009, το ποσοστό της αύξησης θα φθάσει στο 80%. Αξίζει να σημειωθεί πάντως, πως πριν από ένα χρόνο το ELTRUN εκτιμούσε ότι οι online αγορές θα φθάσουν στα 1,4 δισ. ευρώ το 2010 και θα κινηθούν μεταξύ 1,8 - 2 δισ. ευρώ το 2011. Όμως, η εκτίμηση αυτή δεν θα επιβεβαιωθεί, καθώς η οικονομική κρίση αποδεικνύεται βαθύτερη.
Οι ερευνητές του ELTRUN σημειώνουν πάντως πως το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να είναι σχετικά διστακτικό απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές και μόνο το 1/3 των Ελλήνων χρηστών του Internet δηλώνουν ότι αγοράζουν κάτι on-line (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Δ. Ευρώπη ξεπερνάει τα 2/3). Από την άλλη, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου ότι η οικονομική κρίση οδηγεί πολλούς καταναλωτές να αναζητήσουν την πιο φθηνή πρόταση που συνήθως βρίσκεται στο Διαδίκτυο.
Η μελέτη του ELTRUN επισημαίνει πως τα τελευταία χρόνια, και με την αύξηση της ευρυζωνικότητας, έχουν εμφανιστεί στην Ελλάδα πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων που απευθύνονται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό μέσω διαδικτύου. Παρότι δεν υπάρχει κάποιο σχετικό μητρώο ή κατάλογος ηλεκτρονικών καταστημάτων (που υπάρχει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες), ο αριθμός τους έχει τουλάχιστον τριπλασιαστεί κατά τα τελευταία δύο έτη και υπολογίζεται ότι πλέον 1500 περίπου Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες. Ήδη το ELTRUN έχει καταγράψει συστηματικά πάνω από 900 ηλεκτρονικά καταστήματα, εκ των οποίων όμως περίπου το 1/3 έχει σοβαρά θέματα ποιότητας όσον αφορά την λειτουργία τους και τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους Έλληνες on-line καταναλωτές. Δηλαδή δεν έχουν τις ελάχιστες λειτουργικές προδιαγραφές των τυπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως ορίζονται από τα ισχύοντα θεσμικά πλαίσια και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές.
Από την άλλη πλευρά, 1 στα 4 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, λειτουργούν με βέλτιστες πρακτικές που συναντάμε στα γνωστά διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού έχουν ξεκάθαρες πρακτικές προστασίας και εξυπηρέτησης πελατών, εξασφαλίζουν την ασφάλεια των συναλλαγών και έχουν ήδη πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο φορέα.
GADGETNEWSGR.BLOGSPOT.COM
ΠΗΓΗ: myphone.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου